Etihad Stadium
fot. www.mancity.com

To naprawdę niesamowite, jak jedna prosta gra, taka jak piłka nożna, stała się globalnym fenomenem i przemysłem, który generuje miliardy funtów rocznie. Wszyscy kochamy sport i wszelkiego rodzaju zawody, to po prostu wynika z ludzkiej natury, ale również lubimy akcję i szybkie zarobienie pieniędzy. Właśnie dlatego uprawiamy hazard online i bierzemy udział w turniejach pokerowych na naszych telefonach komórkowych, mając nadzieję, że trafimy soczystego jackpota, i będziemy czuli się podobnie jak Sergio Agüero w 2012 roku, który w ostatniej minucie strzelił przesadzającego o mistrzostwie gola z QPR. 

Obecnie hazard na telefonach jest normą, a każda aplikacja kasyno na prawdziwe pieniądze oddaje niemal identyczne wrażenia jak te, które są obecne w przeglądarce internetowej na naszym komputerze. Jeśli jesteś fanem piłki nożnej i kochasz hazard, to żyjesz we wspaniałych czasach, w których możesz cieszyć się obiema pasjami. Obie branże są nierozerwalnie związane, ponieważ tworzą jedną gigantyczną maszynę do robienia pieniędzy, która szturmem podbija świat.

Piłka nożna globalnym fenomenem

Odkąd ludzie zaczęli grać w piłkę ponad sto lat temu, sport ten urzeka wszystkich ludzi. Mieszkańcy Kanady zawsze bardziej interesowali się hokejem lub innymi dyscyplinami, ale nawet oni nie mogą oprzeć się dobrej grze w piłkę nożną. Znana w USA i Kanadzie jako „soccer”, obecnie piłka nożna w Europie przynosi największe dochody i ma najszybciej rosnącą rzeszę fanów na świecie. 

Istnieje wiele powodów, dla których piłka nożna jest tak ceniona — gdy odbywa się ważny mecz, wszystkie stadiony są wypełnione po brzegi. Niektóre miasta w dniu meczowym są zakorkowane, ponieważ przez pół miasta masowo nadciągają kibice, ubrani w koszulki swoich piłkarzy i wymachujący szalikami faworyzowanego zespołu. Żaden inny sport na świecie nie może konkurować z emocjami, jakie towarzyszą piłce nożnej każdego tygodnia w najlepszych ligach na świecie.

Wystarczy obserwować banery podczas meczów Premier League, aby zobaczyć jak hazard i piłka nożna są skorelowane. Kasyna oferują bonusy za zarejestrowanie swojego konta i rozegrania kilku gier. Nawet wpłata kasyno 20 zł paysafecard wystarczy, aby móc się świetnie bawić grając na slotach lub w pokera, ponieważ operator pomnoży nasze środki nawet kilka razy w ramach promocji powitalnej.

Obecnie piłka nożna generuje miliardy dzięki umowom sponsorskim lub sprzedaży towarów związanych z klubami. Prawa do transmisji, reklamy w piłce nożnej i zakłady sportowe to nieodłączne elementy gry, zwłaszcza odkąd kasyna internetowe stały się coraz bardziej popularne. Nie ma na świecie kraju, który nie lubiłby piłki nożnej, co sprawia, że jest ona doskonałym medium pozwalającym na dotarcie do ludzi na różne sposoby w celu generowania zysków.

Hazard spotyka się ze sportem

Przez długi czas gra w kasynie nie miała nic wspólnego ze sportem. Zakłady przy ruletce czy pokerowych stołach były ulubioną rozrywką hazardzistów, dopóki ktoś nie zorientował się, że w sporcie tkwi wielki potencjał zakładów online. Boom reklamowy, który nastąpił po deregulacji hazardu przez rząd Partii Pracy w 2005 roku w Wielkiej Brytanii, w połączeniu z łatwością mobilnego oglądania wydarzeń online, doprowadził do eksplozji zakładów sportowych i gier kasynowych o tematyce piłkarskiej. 

Dziś gracze mają szeroki wybór zakładów i opcji hazardowych. Jednym z najpopularniejszych wyborów są witryny hybrydowe, ponieważ zapewniają one szybkie wypłaty oraz świetną ofertę meczów, a także gier hazardowych do obstawiania. W takim przypadku użytkownik nie musi zakładać konta na wielu stronach, ponieważ będzie mógł doświadczyć wszystkich wspomnianych aktywności na jednej, stabilnej stronie. 

Reklama

Kasyna online wykorzystują czas antenowy w telewizji, radiu i mediach społecznościowych przed i po meczach, aby promować swoje usługi wśród szerszej publiczności. Ta taktyka pomaga zwiększyć świadomość marki, a jednocześnie podnosi świadomość na temat zakładów sportowych i innych gier związanych z piłką nożną wśród najlepszych odbiorców. 

Jednak w ostatnich latach Brytyjska Agencja Standardów Reklamowych (UK Advertising Standards Agency) zaostrzyła restrykcje wobec reklam kasyn online związanych z piłką nożną. Wynikało to z obaw, że dzieci, młodzież i gracze z problemami byli narażeni na kontakt z takimi reklamami. Wielu sponsorów odniosło ogromny sukces, publikując swoje spoty, a każdy z nich zgodził się dopasować swoją działalność do obowiązujących przepisów prawa.

Wyłączne umowy partnerskie

Podczas gdy ograniczenia dotyczące współpracy kasyn online z klubami piłkarskimi są coraz większe, szczególnie jeśli chodzi o reklamę, kasyna i kluby piłkarskie znajdują nowe i kreatywne sposoby na kontynuowanie swoich relacji. Na przykład, jeden z popularniejszych dostawca zakładów online nawiązał niedawno współpracę z Tottenhamem Hotspur, udostępniając fanom klubu ekskluzywne, szybkie Wi-Fi. Jedynym haczykiem jest to, że podczas korzystania z Wi-Fi, kibice nie mają dostępu do stron konkurencji, co jest sprytnym zabiegiem marketingowym z ich strony.

Sponsoring

Według danych około połowa klubów brytyjskiej Premier League ma na koszulce sponsora w postaci kasyna. Oprócz sponsorowania koszulek zawodników kasyna mogą również sponsorować trybuny lub całe stadiony. Ten sposób reklamy pozwala na dotarcie logo kasyna online do globalnej publiczności, nawet jeśli nie występuje ono w reklamach. 

Badania przeprowadzone niedawno przez Goldsmiths University of London wykazały, że kasyna online otrzymują od 71 do 89% czasu antenowego w trakcie rozgrywek telewizyjnych. Mając fanów na całym świecie, kluby piłkarskie są w stanie pomóc markom hazardowym w dotarciu do osób, które nie są jeszcze użytkownikami  witryn kasynowych lub takich które mogły nie słyszeć o danym dostawcy w swoim kraju. 

Jednak nie tylko kasyna online czerpią korzyści z takiej współpracy, ale także kluby piłkarskie. Podczas gdy kluby piłkarskie mają globalną bazę fanów i zasięg na całym świecie, lokalne i regionalne zespoły piłkarskie często nie mają funduszy potrzebnych do przeprowadzenia pewnych projektów w lokalnych społecznościach. W związku z tym dodatkowe fundusze nie tylko zwiększają roczne zyski klubów piłkarskich, ale także pomagają im uczestniczyć w wielu projektach społecznych, takich jak prowadzenie akademii piłkarskich dla młodych talentów, które w przyszłości mogą zaowocować.

Programy VIP

Pojawia się też wiele programów VIP, w których częstym klientom i pracownikom kasyn naziemnych i online oferuje się piłkarskie atrakcje, takie jak darmowe bilety na mecz lub szansę wygrania darmowego przelotu i zakwaterowania na mecz wyjazdowy. Takie programy VIP są również ściśle monitorowane przez FDA i Advertising Standards Agency, aby upewnić się, że nie są one skierowane do niewłaściwych graczy, jednak programy te cieszą się dużym powodzeniem i przynoszą korzyści zarówno fanom piłki nożnej, jak i graczom kasyn online.

Globalny zasięg

Wiele rynków na całym świecie było trudno dostępnych dla kasyn online. Bardziej konserwatywne kraje, takie jak Chiny, nie zezwalają na reklamę lub działalność kasyn w swoim kraju, dlatego też do tej pory nie było możliwe, aby operatorzy dotarli do takiej publiczności. Jednak dzięki wykorzystaniu piłki nożnej, firmy mogą w subtelny sposób przedstawić swoją markę ludziom w krajach, w których reklamy hazardu są niedozwolone, zachęcając ich do skorzystania z opcji zagranicznej strony kasynowej. Kraje w Azji i Afryce są szczególnie podatne na takie działania, co pomaga w powiększaniu bazy o klientów, którzy nigdy wcześniej nie byli dostępni.

Wniosek

Nie ma wątpliwości, że stosunki między kasynami online a klubami piłkarskimi są napięte, ponieważ władze i lokalne agencje zajmujące się standardami ograniczają taką działalność. Jednak sektor kasyn online i kluby piłkarskie wykazały się odpornością, ponieważ nieustannie wprowadzają nowe, wysoce efektywne sposoby wykorzystania ich współpracy. 

Ogólnie rzecz biorąc, za dziesięć lat współpraca między kasynami online a klubami piłkarskimi może wyglądać zupełnie inaczej, ponieważ standardy wciąż się zmieniają. Być może nie zobaczymy już logo na koszulkach graczy ani reklam telewizyjnych na meczach transmitowanych przez telewizję, ale nie ma wątpliwości, że ta efektywna wzajemna relacja będzie kontynuowana jeszcze długo w przyszłości przy użyciu bardziej innowacyjnych metod.

Źródło: www.manchestercity.pl