Rodri
fot. www.mancity.com

Grupa docelowa dla kasyn internetowych jest niezwykle szeroka. Ludzie w różnym wieku i o różnym statusie społecznym lubią grać w automaty i gry karciane. Dlatego marketerzy współpracujący z kasyna online starają się dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Bardzo dobrze sprawdzają się w tym względzie serwisy z kinem online. Ale równie dobrze działa sponsorowanie drużyn piłkarskich.

Według statystyk, piłka nożna jest najpopularniejszym sportem wśród Polaków. Fani sportu w naszym kraju uwielbiają oglądać nie tylko mecze Mistrzostw Europy, ale także mecze mistrzostw Polski. A także występy naszej reprezentacji, najbardziej wypłacalne kasyno online internetowe mogą zarówno sponsorować całe mistrzostwa Polski w piłce nożnej, jak i sponsorować poszczególne drużyny. W pierwszym przypadku marki będą mogły reklamować się przy wszystkich meczach mistrzostw. A w drugim przypadku biznes hazardowy będzie mógł reklamować się tylko na meczach poszczególnych drużyn. Ale jest opcja zaangażowania znanych graczy do swoich kampanii reklamowych.

Dlaczego sponsorowanie sportu jest ważne?

Sport na żywo, nawet na poziomie amatorskim, łączy duże grupy ludzi. Im bardziej znany jest sport i drużyna, tym większą uwagę przyciągają zawody. Sport ma bardzo ciekawe działanie, ponieważ łączy grupy ludzi, którzy są ze sobą zarówno zjednoczeni, jak i konkurencyjni. Podczas gdy sport zawodowy może dotrzeć do miliardów widzów, co czyni go atrakcyjnym dla międzynarodowych marek, sport amatorski ma swój własny urok, zwłaszcza w środowisku lokalnego biznesu.

Status gwiazdy

Siła sportowców w ich najlepszym wydaniu stanowi atrakcyjną perspektywę, która podoba się markom. Oferuje nowe sposoby prezentacji marki wspierającej aktywny, zdrowy styl życia. Włóż puszkę sody do ręki sportowca i nagle jest to magiczny eliksir, który może zrobić wszystko, od występów jako supergwiazda do życia w luksusie. Ludzie nie zdają sobie sprawy, że sportowcowi zapłacono za napój gazowany, a zamiast tego kojarzą picie napoju gazowanego ze sportowcem, jego umiejętnościami i stylem życia. Ten sam efekt można osiągnąć poprzez używanie marki przez cały zespół.

Ulepszony sposób finansowania

Fundusze zebrane ze sponsorów mogą być rozdawane sportowcom, aby zapewnić drużynie i personelowi pomocniczemu narzędzia potrzebne do utrzymania sukcesu drużyny. W małym mieście sponsorzy mogą pozwolić na jedną piłkę do ćwiczeń i piłkę dla każdego członka drużyny. Może to oznaczać lepsze mundury lub dobrze utrzymane boisko piłkarskie. Dla profesjonalnej drużyny może to oznaczać lepszą opiekę trenerską i medyczną z lepszymi pensjami oraz większe zaplecze stadionowe dla kibiców.

Udoskonalone wyniki

Kiedy fundusze są zbierane poprzez sponsorowanie, kierownictwo drużyny skupia się na treningach i wynikach, zamiast myśleć o sposobach pozyskania pieniędzy. To poprawia wyniki i przybliża zespół do statusu mistrzowskiego.

Przy odpowiednim podejściu do sponsoringu powstają emocjonalne związki, które przyczyniają się do lojalności fanów, czyniąc różnicę między zwykłymi fanami a tymi, którzy nie mogą sobie pozwolić na przegapienie meczu. Innymi słowy, nie tworzysz tylko fanów, ale fanatyków. Kiedy fani są zadowoleni, inwestują w drużynę, sprzedając bilety i kupując stadiony, które w pełni zaspokajają potrzeby zespołu.

Korzystanie z mediów społecznościowych

Media społecznościowe stają się coraz ważniejsze dla fanów sportu, którzy korzystają z nich z wielu powodów. Od transmisji wydarzeń sportowych na żywo, przez zdobywanie najlepszych klipów po lub nawet w trakcie wydarzenia, po komentowanie na żywo gier, urządzenia mobilne i możliwości online stają się coraz bardziej zróżnicowane i ekscytujące. Sponsorzy mają o wiele więcej platform, aby wzmocnić doświadczenia fanów poprzez tradycyjne medium sportowe, telewizję.

Zresztą sami sportowcy mają swoje strony w mediach społecznościowych, które stają się preferowanym kanałem „swobodnych” promocji pokazujących korzystanie z marek. Zarówno dla sponsorów, jak i dla drużyn istnieją obecnie nowe możliwości uzyskiwania przychodów, które mogą się sprawdzić w połączeniu z pełną łącznością stadionową, nie wspominając o wysokiej jakości ekranach i innych formach technologii beacon.

Interakcja z fanami za pośrednictwem mediów społecznościowych pozwala sponsorom być obecnym i oferować wszelkiego rodzaju doświadczenia. Mogą to być wezwania do działania, aby uczestniczyć w ich przed- i po meczowych imprezach rozrywkowych, konkursach, zachęcanie fanów do zostania jedną z pierwszych 10 000 osób, które otrzymają darmowy towar przy wejściu, zachęcanie fanów do aktywnej dyskusji na temat konkretnego meczu dnia lub narzekania na ostatnią transakcję.

Twoje zaplecze powinno zawierać zasoby mediów społecznościowych, aby pomóc sponsorom w osiągnięciu ich celów. Może to obejmować:

  • Możliwości dzielenia się i uczestnictwa
  • Efektywne wykorzystanie zdjęć i filmów udostępnionych przez zespół i sponsorów, z prawem do wykorzystania ich na własnych platformach społecznościowych
  • Możliwość transmisji najważniejszych wydarzeń na żywo dla kibiców
  • Zbieranie komentarzy, aby lepiej ocenić reakcje kibiców na sponsoring.

Media społecznościowe dostarczają również społecznego dowodu na to, że aktywacje działają, a także pozwalają fanom zebrać swoje opinie poprzez szybkie ankiety. To prowadzi nas do kolejnego klucza do udanego sponsoringu sportowego: ankiety i grupy fokusowe.

Źródło: www.manchestercity.pl