Etihad Stadium
fot. www.mancity.com

Manchester City jest bardziej wartościowym klubem niż FC Barcelona, jeżeli chodzi o wartość marki – tak wynika z najnowszego zestawienia Brand Finance.

Drużyna z Etihad Stadium zajmuje aktualnie czwarte miejsce na świecie i wyprzedza między innymi mistrza Anglii – Chelsea i świeżo upieczonego zdobywcę Pucharu Mistrzów – FC Barcelonę. Liderem zestawienia jest lokalny rywal Obywateli – Manchester United.

Wartość marki Manchesteru City szacowana jest na ten moment na 800 milionów dolarów.

Na sukces Manchesteru City ogromny wpływ ma praca właściciela klubu, szejka Mansoura, który nie tylko prowadzi inwestycje związane z wzmocnieniami zespołu, ale nie zapomina także o klubowej akademii oraz klubowych obiektach, które także podnoszą wartość marki.

1 Manchester United 1206  milionów dolarów
2 Bayern Monachium 933
3 Real Madryt 873
4 Manchester City 800
5 Chelsea 795
6 FC Barcelona 773
7 Arsenal 703
8 Liverpool 577
9 Paris Saint-Germain 541
10 Tottenham 360
11 Juventus 350
12 Borussia Dortmund 326
13 Schalke 04 302
14 AC Milan 244
15 Everton 228
16 West Ham United 209
17 AS Monaco 202
18 Southampton 183
19 Galatasaray 177
20 Inter Mediolan 160
21 Aston Villa 155
22 Newcastle United 155
23 Atlwtico Madryt 151
24 SSC Napoli 147
25 Ajax 145
26 Stoke City 140
27 Swansea City 135
28 Bayer Leverkusen 135
29 Sunderland AFC 134
30 Crystal Palace 133
31 Olympique Marsylia 129
32 VfB Stuttgart 121
33 Fenerbahce Stambuł 120
34 Celtic Glasgow 120
35 AS Roma 117
36 VfL Wolfsburg 116
37 West Bromwich Albion 115
38 Olympique Lyon 111
39 Valencia CF 107
40 Benfica Lizbona 103
41 Hamburger SV 103
42 Leicester City 102
43 Sao Paulo FC 95
44 Werder Brema 88
45 Borussia Mönchengladbach 86
46 PSV Eindhoven 86
47 Sevilla FC 81
48 SC Corinthians Paulista 79
49 Lazio Rzym 78
50 ACF Fiorentina 76

Źródło: www.brandirectory.com