TikTok w ostatnim czasie stał się jedną z najpopularniejszych platform rozrywkowych w sieci. Aplikacja szturmem podbiła Internet i trudno byłoby znaleźć wśród młodszych odbiorców kogoś, kto nie znałby TikToka. Platforma wbrew powszechnej opinii nie jest przeznaczona wyłącznie dla młodzieży. Znajdą się na niej także ogrom zawartości przeznaczonej dla starszych odbiorców, co w najbliższej przyszłości zaowocuje tym, że większość dorosłych będzie zatracać się, przeglądając krótkie filmiki na TikToku.
Ogromna popularność TikToka (ponad 3 miliardy pobrań) tworzy idealne środowisko dla reklamodawców, co przekłada się na możliwość zarabiania pieniędzy z zamieszczania swoich treści na platformie. Internet już wielokrotnie udowodnił, że w sieci można połączyć przyjemne z pożytecznym i zarabiać całkiem duże pieniądze. Tak było z YouTube, Instagramem i wieloma innymi platformami. Jeśli jednak ktoś szuka szybkiego zastrzyku gotówki do zabawy, to może odebrać swój GGBet bonus bez depozytu. Dosłownie każdy może zarobić coś w sieci. Wystarczy trochę cierpliwości, a w końcu zawsze coś się pojawi.
Co trzeba zrobić, żeby zacząć osiągać przychody z TikToka?
Zasady zarabiania na TikToku są podobne do wszystkich innych dużych platform, gdzie gromadzi się swoją widownię i rozwija kanał/profil, na którym zamieszcza się swoje treści. Wszystko opiera się na osiągnięciu jak największych zasięgów ? to one przyciągają reklamodawców, a ci są w stanie zapłacić ogromne pieniądze, jeśli tylko upewnią się, że ich produkt dotrze do setek tysięcy odbiorców danego profilu.
Jednak to nie wszystko. Użytkownicy, którzy osiągną pewien status na TikToku, mogą liczyć na wypłaty bezpośrednio z TikToka. Twórcy platformy zdecydowali się założyć specjalny fundusz, na mocy którego przeznaczą swoim użytkownikom miliard dolarów w ciągu trzech lat. Tę kwestię można porównać do programu partnerskiego na YouTube, gdzie użytkownik otrzymuje wypłaty także od samej platformy. Żeby osiągnąć taki status, należy spełnić kilka kryteriów:
- mieć ukończone 18 roku życia;
- osiągnąć poziom 10 000 obserwujących profil;
- osiągnąć co najmniej 100 000 obejrzeć treści w ciągu ostatnich 30 dni.
Po osiągnięciu tych niezbyt wysokich wymagań można starać się o dołączenie do programu TikTok Creator Fund. Niestety program na razie nie jest dostępny dla użytkowników ze wszystkich krajów. Dlatego, jeśli ktoś mieszka na terenie USA, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji lub Włoch, to może podjąć taką próbę.
Wystąpienia na żywo
TikTok umożliwia tworzenie relacji na żywo, gdzie influencer organizuje specjalne wydarzenia. Mogą to być odpowiedzi na pytania fanów, wyzwania, czy zwyczajna rozmowa na jakieś interesujące zagadnienia. Podczas takiego wystąpienia odbiorcy mogą przekazywać twórcy tzw. gifty, które można później wymieniać na prawdziwe pieniądze. Prezenty mają konkretną wartość punktową. Jeden punkt kosztuje około 5 groszy i jeśli uda się ich zgromadzić około 10 000, to można zrealizować wypłatę okrojoną o prowizję TikToka. Najpopularniejsi influencerzy mogą w ten sposób zarobić nawet kilkaset złotych w ciągu kilkugodzinnej transmisji.
Zewnętrzne kontakty z reklamodawcami
To klasyczny sposób na zarabianie w Internecie. Reklamodawcy zawsze będą lgnąć w miejsca, gdzie ich produkty osiągną jak największą liczbę odbiorców. Dlatego zasada jest bardzo prosta ? jeśli ktoś cieszy się ponadprzeciętną popularnością w sieci i jego twórczość łączy się w jakiś sposób z konkretną dziedziną, to reklamodawcy zwrócą na niego uwagę. Jeśli chodzi o kwestie pieniędzy, to wszystko zależy od zasięgu. Osoba, która ma 1 000 000 odbiorców, ma o wiele lepsze warunki do negocjacji cen od kogoś, kto ma 100 000 obserwujących. Dlatego trudno jest mówić o konkretnych kwotach, wielu TikTokerów przyznaje, że za jeden promowany post, mogą żądać od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wszystko zależy od marki, rodzaju reklamy i zasięgów danej osoby.
W organizowaniu reklam najczęściej pomagają zewnętrzne agencje, które pobierają od influencera prowizję, wynoszącą nawet kilkadziesiąt procent. Dlatego najczęściej od tych okrągłych kwot należy odjąć wszystkie koszty pracy i współpracowników. Mimo wszystko osoba, która regularnie tworzy treści reklamowe, może liczyć na ogromne zarobki, które z pewnością przyprawiają o zawrót głowy.
Reklamy mogą być zamieszczane na wiele różnych sposobów. Najbardziej rzucające się w oczy to umieszczenie produktu w filmie i poświęcenie mu konkretnej ilości czasu. Można także zamieszczać hashtagi, linki afiliacyjne, czy po prostu wspomnieć o danym produkcie kilka słów.
Warto jednak zaznaczyć, że ludzie nie oglądają danego profilu dla reklam i jeśli tych pojawi się za dużo, mogą zacząć się od nich odwracać. Dlatego, jeśli chodzi o reklamy to nie przesadzić, bo można osiągnąć odwrotny skutek, aż w końcu sami reklamodawcy odwrócą się od twórcy.
Promowanie piosenek
TikTok kojarzy się przede wszystkim z muzyką. Do niemal każdego filmiku dołączona jest ścieżka dźwiękowa, którą najczęściej jest popularna piosenka. Popularne serwisy muzyczne lub wytwórnie płacą TikTokerom za promowanie ich piosenek. Nie od dzisiaj wiadomo, że platforma ma w ostatnich latach ogromny wpływ na trendy muzyczne całego świata. Można nawet stwierdzić, że wielu artystów wybiło się właśnie dzięki temu, że ich piosenki stały się viralami na TikToku.
To działa także w druga stronę. Jeśli twórca korzysta z piosenek, które znajdują się w trendach, to istnieje o wiele wyższe prawdopodobieństwo, że ludzie będą wyświetlać właśnie jego treści, generując jeszcze wyższe przychody.
Zarabianie w sieci wcale nie musi być trudne
Coraz więcej osób próbuje swoich sił w zarabianiu na platformach społecznościowych. Konkurencja już teraz jest ogromna, ale jeśli ktoś ma oryginalny pomysł i jest w stanie poświęcić swojemu projektowi sporo czasu, to w końcu może się udać, a kolejne sposoby zarabiania pieniędzy same zaczną się pojawiać. Jeśli jednak ktoś uważa, że taka praca nie jest dla niego, powinien skupić się na rozrywkowej stronie TikToka i bawić się z treściami, które oferuje. Ewentualnie pozostają jeszcze inne sposoby zabawy o pieniądze jak GGbet PL, czy kolejne platformy społecznościowe.
Źródło: www.manchestercity.pl